سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایه تو

صفحه خانگی پارسی یار درباره

وضعیت مناسب راه‌رفتن

وضعیت مناسب راه‌رفتن

راه‌رفتن صحیح همیشه مورد توجه اکثر افراد جامعه بوده است چرا که رعایت اصول راه‌رفتن و پیاده‌روی نه تنها در پیشگیری و درمان کمردرد مؤثر است، بلکه معرف شخصیت و روحیات افراد نیز می‌باشد. افراد منظم و دقیق با گامهای استوار و به حالت کشیده راه می‌روند. افراد عجول گامهای بلند و سریع برمی‌دارند. افراد آرام و شاد با سرعت متوسط راه می‌روند و اکثراً دارای یک وضعیت صحیح در راه‌رفتن هستند، به شما توصیه می‌کنیم که با اصلاح راه‌رفتن خود، شادابی و نشاط را به خود برگردانید و اثرات مثبت روحی و روانی آن را در زندگی روزمره مشاهده کنید.

· هنگام راه‌رفتن باید پیش از هر چیز به وضعیت لگن توجه شود به طوریکه چرخش لگن رو به عقب باشد تا گودی کمر صاف شده و برجستگی باسن کم شود. در این حالت شکم سفت شده و گوشها در امتداد شانه قرار می‌گیرند.

· انتخاب کفش مناسب در پیاده‌روی نکته بسیار مهمی است. کفش باید کاملاً قالب پا باشد. نرم بوده و پشت آن بریده باشد. پاشنة کفش بهتر است 3 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد و برای خانمها در صورت تمایل حداکثر 5 سانتی‌متر باشد. هرگز از کفش پاشنه بلند استفاده نکنید. در سطوح ناهموار و سربالایی و سرپائینی پیاده‌روی نکنید.


· هنگام راه‌رفتن بهتر است جهت حفظ بهتر تعادل بدن، حرکات پاندولی دستها رعایت شود به طوریکه دست راست با پای چپ و دست چپ با پای راست حرکت کند.

· در موقع راه‌رفتن هنگامی که می‌خواهید تغییر مسیر دهید و به راست یا چپ بچرخید، ابتدا پاها را به طرف راست پا چپ حرکت داده و سپس تنه را به آن طرف بچرخانید. نظیر آنچه در حرکات سربازی انجام می‌دهند.

· هنگام عبور از درها، آنها را کاملاً باز کنید تا به راحتی از آن عبور کنید.